Att alltid ha något på gång.



torsdag 15 december 2011

Lugn och ro inför jul. Garnjakt och en musflicka.

Jaha. Då är det inte så många dagar kvar tills "Dopparedagen". Oj,oj redan..säger vi. Men jag försöker tänka på detta flera gånger under dagen och på så vis kan jag njuta av dessa dagar. 
Jag ser fram emot allt jag skall hinna göra fram till den 24:e och känner mig inte stressad alls just nu.
Hinner sitta en del i "virkeriet" också.
I dag fyller minste grabben 12 och har fått en trollerilåda som han önskat så hett.
Har bla gjort en musfröken. Jag har försökt hitta något garn som jag kan virka med och sedan "borsta" så att det blir "långt hår". Men jag lyckas inte. Kan inte fatta vad jag skall använda för garn.
Men det är bara att testa vidare. Nån gång skall jag väl hitta rätt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar