Att alltid ha något på gång.



lördag 17 december 2011

Tigersockar och renhorn.

 Då så är det Lördagskväll i lilla huset. Familjen är utspridd men med det gemensamt att alla har en skärm framför ögonen. Tv eller dator.
Vi har haft födelsedagsfest och nu vill vi alla bara chilla.
Måste bara visa Grabbarnas sockar som "mormor" har gjort.
Min lilla söta mamma håller alla med varma goa tigersockar, för det är så vi kallar dom.
Tedde döpte dom till detta när han var några år gammal och fick ett par som var svarta o orangrandiga med ludd.
Själv har jag blivit klar med ett litet projekt som tagit Väldigt lång tid att sätta i verket.
I våras tänkte jag att jag skulle göra några älgar, med tanke på alla turister som kommer till våran hantverksbod.
Men inte har det blivit av.
Men Nuuuu har jag gjort en...fast nu känns det som att det är en Ren. Antagligen med tanke på årstiden.
En av tomtens renar kanske...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar